הרצאות סופר סת”ם

סופר סת”ם הוא מקצוע מיוחד ומרתק. העולם כיום מודרני וחדשני ומתפתח בקצב מהיר, רוב סוגי מלאכות העבר כבר מזמן לא רלוונטיות ורק במקצוע אחד תמיד יהיה צורך במקום שיש בו יהודים דתיים- סופר סת”ם.

סופר סת”ם- שאלו ראשי התיבות של ספרי תורה, תפילין ומזוזות, הוא בעל מקצוע האחראי על כתיבת שלושת האלו. הכתיבה שלהם צריכה להיעשות באופן מסוים מאוד, על פי כללים הלכתיים מדוקדקים, באמצעות דיו על קלף מסוים ובדיוק רב- אות אחת שיוצאת פסולה פוסלת את כל הקלף!

זוהי עבודה שדורשת מיומנות ודיוק ולוקח זמן רב ללמוד אותה כמו שצריך.

בימינו, היא עלולה להישמע מעט תמוהה. אנחנו לא רגילים לעבודות איטיות וסיזיפיות, במיוחד כאשר יש מכונות שיכולות לעשות את העבודה בעשירית מהזמן לפחות- כתיבת ספר תורה יכולה לקחת מספר תקופה של מעל 10 חודשים ואף שנים אם לא כותבים בכל יום שעות רבות!

ולמרות זאת, על פי הדרישות ההלכתיות חייב שהכתיבה תיעשה באמצעות אדם ולא מכונה. לכן, תמיד יהיה צורך בסופרי סת”ם, לא משנה לאן העולם שלנו ימשיך להתפתח, והם יישארו ייחודיים בנוף. זוהי עוד סיבה לכך מעניין מאוד לשמוע הרצאות של סופר סת”ם.
הרצאות סופר סת"ם

על מה סופר סת”ם מדבר?

סופר הסתם פוגש בעבודתו מגוון סיפורים אנושיים. האנשים המזמינים ממנו את התפילין, ספר התורה או המזוזה פעמים רבות באים עם סיפור מיוחד מאחוריהם, וסופר הסת”ם זוכה לשמוע אותם והוא יכול להעביר אותם הלאה ולקבל מהם השראה.

בנוסף, סופר סת”ם יכול לדבר על כל הפנים הפחות מוכרים של העבודה- כמו הדרך בה נעשית הכתיבה, התהליך הארוך אותו יש לבצע כדי לקבל בסוף את הקלף מוכן, עשוי וכשר, וגם על אתגרים הנובעים מכך, כמו הקושי לזרוק קלף שנפסל לאחר עבודה ארוכה.

כל מי שעובד בקצב מהיר שמתאים למאה ה-21 יכול לעצור לרגע וליהנות מהקשבה לעולם עבודה ומלאכה שונה לגמרי ממה שהוא רגיל אליו.

גם ילדים ונוער ייהנו להאזין להרצאה כזו. אלו שמכירים את ספרי התורה, התפילין והמזוזות יהיו מרותקים לשמוע מה עומד מאחורי מה שיש להם בבית ובבית הכנסת, ואלו שפחות מכירים מקרוב ילמדו קצת יותר.

כמובן, ניתן בסוף ההרצאה לתת לילדים להרגיש את הקלף, את הדיו והקולמוס ואפילו להתנסות קצת בעצמם בכתיבה כשל סופר סתם. זוהי חוויה מיוחדת שלא ניתן לחוות בדרך אחרת וגם הזדמנות להתנסות בדבר שונה ממה שהם רגילים אליו.

נוסף על כך, סופר סת”ם יכול לתת הרצאות ברמה הלכתית גבוהה יותר, אם קהל היעד מבין ומעוניין בכך. הרצאה כזו תכלול סקירה הלכתית מורכבת של כל ענייני הכשרות ואופן הכתיבה, הדעות והמחלוקות השונות וכדומה.

סופר סת”ם מוסמך

לא כל אחד יכול להפוך להיות סופר סת”ם. יש לעבור לשם כך הסמכה ארוכה ולקבל תעודת סופר מוסמך. רק באופן זה ניתן להקפיד שכל מה שיצא תחת ידו יהיה כשר לכל הדעות ההלכתיות, וכל אדם שירצה להזמין עבודה של סופר סת”ם יוכל לעשות זאת ללא חשש.

למידע נוסף אודות הרצאות של סופר סתם לחצו כאן

פוסטים אחרונים

להגיב

צור קשר

אנו לא זמינים כרגע. אנא השאירו הודעה ונחזור אליך ממש מהר.

התחל להקליד והקש Enter כדי לחפש