ראיון וכתבה בערוץ 7 בנוגע ליוזמת איסוף התפילין ליהודי איראן

ערמון הסופר, גמח תפילין, יהודי איראן, חסד, ספרי תורה, מזוזות, מזוזה

קישור

טקסט מלא:

איך מעבירים תפילין מישראל לאיראן?

נערי הקהילה בטהרן מחזקים קשר ליהדות, אך בקהילה יש עבורם רק זוג אחד של תפילין והם מניחים אותם בזה אחר זה. בישראל מתגייסים למענם.

שמעון כהן , כ’ בתמוז תשע”ח 03/07/18 12:56

גל ערמון, סופר סת”ם, קורא בימים אלה לציבור הרחב לחבור אליו למבצע התרמת זוגות תפילין עבור הקהילה היהודית בטהרן.

על המיזם ומה שהוביל אליו סיפר ביומן ערוץ 7: “בעקבות העיסוק שלי בתפילין ומזוזות הגעתי למסקנה שיש צורך בגמ”ח של תפילין. פרסמתי בעיתונות שמי שמעוניין למסור תפילין משומשות שיפנו אלי ואני אשפץ, אבדוק ואחדש אותם.

”פנתה אליי תחנת רדיו שאעלה לשידור כדי לספר על היוזמה ואחרי השידור פנתה אליי עולה חדשה מאיראן וסיפרה שיש לה משפחה עדיין שם ויש התחזקות דתית שם, יש שיעורי תורה וכו’, ולפני בית הספר הם מגיעים לבית הכנסת ויש רק זוג תפילין אחד והם מניחים אותו אחד אחרי השני”.

הקהילה המדוברת היא הקהילה בטהרן, בה חיים כעשרת אלפים יהודים. “היא שאלה אותי אם אוכל לעזור ואמרתי שאנסה לעזור”, מספר ערמון ומציין כי היעד הוא עשרה זוגות של תפילין שייאספו, יחודשו ויישלחו לקהילה.

“הפורום הדתי לאומי בפתח תקווה אוסף תרומות לקניית בתים חדשים, רצועות וכו’, הם עוזרים לי בזה ואני בודק את התפילין המשומשות. עד כה התחילו להגיע אליי כמה זוגות. עכשיו צריך את הזמן לשבת לפתוח ולבדוק ולשנות”.

התפילין הכי מעניינות שקיבלתי הן תפילין בנות שבעים שנה שנתרמו על ידי יהודי שרכש חדשות. זה מעניין גם לראות אותם”.

ואיך מעבירים זוגות תפילין לאיראן הסגורה ומסוגרת עבור ישראלים? מדבריו של ערמון עולה כי בניגוד למה שניתן היה לחשוב לא מדובר במשימה מורכבת מדי, אם כי את פרטיה של המשימה הוא מעדיף שלא לחשוף מטעמים מובנים. “השתיקה יפה לשאלות כאלה”, הוא אומר ומוסיף: “יש לנו כמה דרכים להעביר לשם. עשו את זה כבר בעבר. זה לא מסובך”.

ומה באשר לתגובת המשטר האיראני? האם הדיווחים בתקשורת הישראלית על המיזם לא יעוררו אותו לפעול נגד הקהילה היהודית ולחפש את זוגות התפילין שיגיעו לשם? ערמון סבור שלא. “עקרונית, עד כמה שאני מבין את המשטר האיראני, לא מעניין אותם להציק ליהודים אלא רק למנוע חתרנות ובעיות. מי שנאמן למשטר, לא רוצה לפגוע באף אחד ורק רוצה זוג תפילין אני לא חושב שיש להם עניין להתעסק איתו”.

למיזם איסוף התפילין הקצה ערמון שבועיים. כעת נותר עוד שבוע והוא מזמין את הציבור הרחב לפנות אליו דרך הפייסבוק, האתר או מספר הטלפון האישי שלו ולהביא למשלוח מכובד ושלם של זוגות תפילין לקהילה בטהרן. המעוניינים יוכלו לפנות ישירות לערמון במספר: 052-6642556.

 

פוסטים אחרונים

להגיב

צור קשר

אנו לא זמינים כרגע. אנא השאירו הודעה ונחזור אליך ממש מהר.

התחל להקליד והקש Enter כדי לחפש

ערמון הסופר, סופר סת"ם, גמח תפילין, תפילין, מזוזות, ספרי תורההמתנה המושלמת לשנת בר המצווה ערמון הסופר גל עיני ואביטה