ספר תורה אשכנזי למכירה

בערמון הסופר מציעים מגוון ספרי תורה לרבות ספר תורה אשכנזי למכירה ברמה גבוהה ביותר של אמינות וכשרות. הספרים נכתבים על ידי סופרי סת”ם מוסמכים, מומחים ומהימנים, והם עומדים בכל דרישות ההלכה מבחינת הקלף שעליו הספר נכתב, דרך לסוג נוצה ודיו ועד לאיכות הכתב ועמידה בדינים נדרשים עם כתיבה הנעשית בקדושה בכוונה מיוחדת ובזהירות רבה. כמו כן, תוכלו להשלים במו ידיכם את ספר התורה עם טקס כתיבת אותיות מרגש במיוחד וחוויה של פעם בחיים.

למידע נוסף לחצו כאן

מצוות קניית ספר תורה חדש

קניית ספר תורה חדש נחשבת למצווה מיוחדת, האחרונה בתרי”ג מצוות, בה אמור שכל יהודי שיכול יכתוב או יקנה ספר תורה לעצמו. המצווה חלה גם על מי שירד ממשפחתו ספר תורה וקיומה מזכה אדם כאילו קיבל את התורה במעמד הר סיני. הסיבה למצווה זו טמונה ברצון להמשכיות של ספר התורה וכדי שספרי תורה יהיו נפוצים בכל בתי ישראל.

הייחוד של נוסח אשכנז

אמנם ספרי תורה זהים בתוכנם אך הם נבדלים אחד מהשני בסגנונם בהתאם למסורות של העדה שאליה הם שייכים, בין אם נוסח אשכנז או עדות המזרח. ספר תורה בנוסח אשכנז שונה בצורת כתב הסת”ם, כאשר קיימים שלושה נוסחי אשכנז לספרי תורה. הראשון הוא כתב האר”י המקובל בקרב החסידים בו צורת האותיות נלקחה מהקבלה, השני הוא נוסח בית יוסף השונה בשבע אותיות מנוסח האר”י, והשלישי הוא נוסח של האדמו”ר הזקן המקובל על ידי חב”ד. זאת בעוד שנוסח עדות המזרח מאופיין בסגנון אחד לכל קהילות עדות המזרח, וזכה לכינוי מור וקציעה או וועליש והוא נחשב פחות מסובך לכתיבה מנוסחי אשכנז.

ספר תורה אשכנזי למכירה

קישוטי ספר התורה

הבדל נוסף המייחד ספר תורה אשכנז מנוסח עדות המזרח הינו העיטורים שנלווים לספר. בעדות אשכנז מקובל לגלול את ספר התורה על גבי מוטות מעץ המכונים עצי החיים ולעטוף את הספר בבד מקטיפה מעוטר בכתרים, אריות, ציטוטי פסוקים וכדומה. מנגד, בעדות המזרח מקובל להניח את ספר התורה בתוך תיק מפואר שיכול להיות עשוי מחומרים שונים כמו עץ עם גילופים, עם בדי קטיפה או עם ציפוי של ריקועי כסף וזהב.

תהליך הכנת ספר התורה ומחירו

מחירו של ספר תורה אשכנזי למכירה נגזר מתהליך הכנתו וכולל עלות קלף כשר מבהמה טהורה והעיבוד שלו, עלות של הדיו, עלויות של תפירת הספר וכמובן כתיבת הספר עצמו בנוסח מבוקש על ידי סופר סת”ם ירא שמים ומיומן. יש לציין כי כתיבת ספר תורה בנוסח אשכנז יותר מורכבת וממושכת מנוסח עדות המזרח, ולכן גם מחירי ספרים אלו יותר גבוהים.

חשוב להבין כי כתיבת ספר תורה בכלל ובנוסח אשכנז בפרט, הינה מלאכת מחשבת מוקפדת ומדוקדקת שמבוצעת בכתב יד עם דיו ונוצה, ויכולה לארוך חודשים רבים. בנוסף, לאחר כתיבת ספר התורה הוא עובר בדיקת הגיה בעזרת מומחה ובעזרת תוכנת מחשב ייחודית הבודקת שאין בספר אף אות חסרה או אות מיותרת.

המחיר של ספר התורה נגזר גם מתכונות מבוקשות הכוללות את איכות הקלף בו נעשה שימוש וגודלו של הספר, כאשר ככול שהספר יותר קטן כך מחירו יותר גבוה עקב הקושי בדיוק הכתיבה.

בנוסף, מחירם של ספרי התורה נובע מכישורי סופר הסת”ם, הניסיון והמיומנות שלו שמשפיעים על איכות כתיבת הספר.

הזמנת ספר תורה אשכנז

להזמנת ספר תורה אשכנז בהתאמה אישית ולקבלת עוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא צרו קשר ערמון הסופר בטלפון 052-6642556 או במייל [email protected].

 

פוסטים אחרונים

להגיב

צור קשר

אנו לא זמינים כרגע. אנא השאירו הודעה ונחזור אליך ממש מהר.

התחל להקליד והקש Enter כדי לחפש