בדיקת תפילין תל אביב

בדיקת תפילין בבני ברק ובתל אביב

צריכים בדיקת תפילין בבני ברק או בתל אביב או בפתח תקווה? כדאי שתצרו קשר עם ערמון הסופר המבצעת בדיקת תפילין בתל אביב ובני ברק ובפתח תקווה ובגבעת שמואל אצל סופר הבית של החברה, גל ערמון. תושבי המרכז נהנים משירות משלוחים מיוחד עם שליח שיגיע אליכם וייקח את התפילין לבדיקה, וגם ישיבם אליכם כשהם מתוקנים וכשרים (השליח בתשלום נוסף).

על מצוות הנחת תפילין

הנחת תפילין חלה על כל בן זכר מגיל מצוות בימי חול, בשעות היום. זוהי מהמצוות החשובות ביותר ביהדות, המוזכרת בתורה בספר דברים תחת המצווה “וקשרת אותם לאות על ידיך והיו לטוטפות בין עיניך”. המצווה היא אחת משלוש הנחשבת לאות, ונועדה להזכיר ליהודי את הקשר שלו עם אלוקיו ואת אמונתו ודבקותו היומיומית בשם. התפילין עצמן כוללות שתי קופסאות שמכינים אותן מעור בהמה טהורה אשר נצבע בשחור ומוכנסים לתוכן  קלף עליו רשומות ארבע פרשיות  התורה בסדר כתיבה. ידועה גם מחלוקת ר”ת ורש”י בנוגע למיקום וסדר הכנסת הפרשיות (שמע ו-והיה אם שמע, ניתן לקרוא על כך במדריך המצולם לצרכן הסת”ם – גל עיני ואביטה כאן באתר). כמו כן לכל קופסא (בית תפילין בלשון המקצועית) מחוברות רצועות של עור המיועדות לקשירה והנחה על גבי הראש והזרוע. מעבר לכך, כמו כל תשמיש קדושה מותר לעשות שימוש רק בתפילין כשרות ושלמות.

בדיקת תפילין תל אביבהצורך בבדיקת תפילין

ישנם שלוש דעות עיקריות בנוגע לבדיקת התפילין. השולחן ערוך פוסק כי תפילין שהונחו יום יום ולא נחשפו למשהו בעייתי (חום או רטיבות וכדומה) הן בחזקת כשרות לעולם ואין צריכות בדיקה. היא של מרן הרב עובדיה יוסף זצ”ל שפסק כי בודקים תפילין כמו מזוזות פעמיים בשבע שנים. דעה נוספת היא של בעל הקיצור שולחן ערוך מקור חיים אשר פסק כי חסידים ואנשי מעשה בודקים את התפילין בכל חודש אלול.

בייחוד כדאי לבדוק תפילין שלא נעשה בהן שימוש ביומיום וכן לתפילין ישנות שהתקבלו בירושה. צורך זה עולה כאשר נגלים סימנים מחשידים, חיצוניים או פנימיים. סימנים חיצוניים יכולים להיות קילוף או התנפחות הצבע של בתי התפילין, שיכולים לנבוע מלחות או רטיבות, וכן מחשיפה ממושכת וקיצונית לשמש או חום. בנוסף, אם הפינות של בית התפילין התעגלו הן נחשבות לפסולות ויש צורך להחליפן מכיוון שההלכה דורשת שפינות בית התפילין תהינה מרובעות.

פגמים יכולים להיות גם ברצועות של התפילין, כמו קרעים ברוחב או שינוי בצבע שלהן, ובמקרים אלו יש להחליף את הרצועות או לצבוע אותן. מעבר לכך, יש לדעת כי בדיקת תפילין הינה הליך מוקפד ומורכב, הדורש את הוצאתן של הפרשיות מתוך הבתים שלהן בזהירות בכדי לשמור על שלמותן, ולכן חשוב לבצען רק עם גורמים מומלצים שיש להם ניסיון מעשי רב בתחום.

לבדיקת תפילין בתל אביב ובני ברק, פתח תקווה וגבעת שמואל

לבדיקת תפילין בבני ברק ותל אביב עם שירות אישי ולעוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא צרו קשר עם ערמון הסופר בטלפון 052-6642556

פוסטים אחרונים
צור קשר

אנו לא זמינים כרגע. אנא השאירו הודעה ונחזור אליך ממש מהר.

התחל להקליד והקש Enter כדי לחפש