בדיקת מזוזות קרית אונו

שירותי בדיקת מזוזות בקרית אונו

עברתם לדירה חדשה בקרית אונו ואתם לא בטוחים לגבי כשרות המזוזות? בערמון הסופר מספקים שירותי בדיקת מזוזות בקרית אונו מקצועיים ומוקפדים. לשם כך אתם מוזמנים להביא אלינו את המזוזות לבדיקה ובמידת הצורך ובהתאם למצבן נתקן אותן או נציע לכם מזוזות חדשות וכשרות.

למידע נוסף לחצו כאן

חשיבותה של כשרות המזוזה

המזוזה שאנו מצווים לקבוע בפתחי הבית מכילה קלף שבתוכו כותב סופר הסת”ם שתי פרשיות מהתורה – פרשת שמע ישראל ופרשת והיה אם שמע. קביעת מזוזה הינה חלק מהמצוות ונועד לשמר ולחזק את האמונה באל ולהזכיר לנו לכבד את מצוותיו, לאהוב אותו וללכת בדרכי תורה. בנוסף לכך, בזכות מצוות המזוזה מאציל האל כוחות הגנה ושמירה על דיירי ובאי הבית. כדי שמצוות והגנות אלו יתקיימו יש צורך במזוזות כשרות שאין בהן פסול, כאשר את הכשרות יש לוודא על ידי בדיקה של המזוזה מידי פעם או כשעולה חשש לשלמותה.

מתי לבדוק מזוזות

בדיקת מזוזות בקרית אונו או בכל מקום אחר נדרשת בזמנים ובמצבים שונים. בתור התחלה, בעל קיצור שולחן ערוך מקור חיים פסק כי חסידים ואנשי מעשה נוהגים לבדוק מזוזות בכל תחילת שנה בכל חודש אלול. שאר הפוסקים מורים לדירות ובתים פרטיים היא לבצע בדיקת מזוזה כל שלוש וחצי שנים. יחד עם זאת, יש מצבים יוצאים מהכלל הדורשים בדיקה מיידית של המזוזה, למשל אם בית המזוזה נחשף לרטיבות, גשם או צבע, או שהוא היה חשוף לקרינה ישירה של שמש. אותו הדבר נכון כשמגיעים לבית חדש ולא יודעים מתי נבדקה המזוזה לאחרונה, כשבעת מעבר לדירה שיש בה מזוזות צריך להחליט בהתאם לתשובות הדיירים הקודמים אם המזוזות נדרשות בבדיקה.
בדיקת מזוזות קרית אונו
יש הממליצים לבדוק מזוזות בשעה שמעתיקים את מקומן, למי שחושב שאין מספיק שמירה על ביתו כדאי לגשת ולבדוק את כשרות המזוזות, ויש הממליצים על בדיקת מזוזות לפני מאורע חשוב כמו לידה או הליך רפואי מורכב.

סיבות לפסילת מזוזה

יש סיבות שונות שבגינן מזוזות נמצאות פסולות בעת בדיקתן, כשהמקור יכול להיות בתהליך הכתיבה או עקב נזקי סביבה. בהליכי ייצור של מזוזות עלולות ליפול טעויות שגורמות לפסילתן. למשל מזוזה יכולה להיפסל בגין חור בקלף או שנכתבה על נייר ולא על קלף כשר. גם שימוש בדיו שאינה איכותית יכול לגורם עם הזמן לכתב להתפורר ולהתקלף. בנוסף יתכנו פגמים וטעויות בכתב עצמו.

כאמור, גם הסביבה יכולה לפגוע במצבן של מזוזות. למשל מזוזות מהודרות שעשויות מכסף מגלות רגישות לשינוי בטמפרטורה, שעלול לפגום בקלף של המזוזה. בנוסף, מזוזה יכולה להיפגם מגשם, חשיפה לשמש, חרקים מזיקים, רמה גבוהה של לחות, עובש או צבע שחדר לתוכה. מצבים אלו ונוספים עלולים לפגום בקלף ובכתב של המזוזה, לגרום לדפים להידבק אחד לשני או לדהות, לגרום להתייבשות של הקלף והיסדקותו, ועוד. כדי למזער נזקי סביבה יש להימנע ככול הניתן מלמקם מזוזות במקומות בעייתיים עם רטיבות וחשיפה לשמש, ועדיף לבחור במזוזות בגודל שניים עשר שבהן קטן סיכוי של הדבקות.

לבדיקת מזוזות בקרית אונו

להזמנת שירותי בדיקת מזוזות בקרית אונו  ולקבלת עוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, צרו קשר עם ערמון הסופר בטלפון 052-6642556 או במייל [email protected].

פוסטים אחרונים

להגיב

צור קשר

אנו לא זמינים כרגע. אנא השאירו הודעה ונחזור אליך ממש מהר.

התחל להקליד והקש Enter כדי לחפש